Alena Hron si svým hudebním entuziasmem získává hudebníky nejen doma v České republice, ale postupně i v zahraničí. Od sezóny 2024/25 se stává šéfdirigentkou Jihočeské filharmonie. Začátkem roku 2024 také zvítězila ve stipendijním programu Marin Alsop „Taki Alsop Conducting Fellowship“ skýtající dva roky systematické podpory a nových příležitostí spolupráce s orchestry v zahraničí.
Spolupracovala již s většinou symfonických orchestrů v Česku: Symfonickým orchestrem hl. m. Prahy FOK, Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu, Janáčkovou filharmonií Ostrava, PKF – Prague Philharmonia, Filharmonií Bohuslava Martinů Zlín, Filharmonií Hradec Králové, Plzeňskou filharmonií, Západočeskou filharmonií Mariánské Lázně a dalšími. Její debut na Mezinárodním festivalu Pražské jaro 2023 zaznamenal velký úspěch. S Janáčkovou filharmonií vystoupila v Berlíně či Paříži a nahrála také kompletní orchestrální dílo české skladatelky Vítězslavy Kaprálové. Společně s Jakubem Hrůšou vedla orchestrální koncerty na Ševčíkově akademii v Horažďovicích v létě 2022 a 2023. Spolupracovala se sólisty, jako jsou Ivan Klánský, Josef Špaček, Wies de Boewé, Jan Mráček, Tomáš Jamník, Jan Fišer, Kateřina Kněžíková nebo Veronika Rovná.
Zahraniční hostování zavedla Alenu Hron např. k Südwestdeutsche Philharmonie Konstanz, Göttinger Symphonie orchester, orchestru Collegium Musicum Basel či Státní filharmonii Košice.
Profiluje se také v divadle. V roce 2023 asistovala Kasparu Zehnderovi při nové produkci Rusalky v Metách a v Národním divadle moravskoslezském uvedla novou inscenaci Čajkovského Labutího jezera. Ve Slezském divadle Opava byla během roku 2022 druhou dirigentkou Verdiho Rigoletta a tamtéž v roce 2021 nastudovala také úspěšné muzikálové představení Funny Girl. V roce 2018 dirigovala v libereckém divadle F. X. Šaldy Pucciniho La Bohému.
Spoluzaložila a do konce sezóny 2021/22 umělecky vedla komorní sbor Punkt zaměřující se na soudobou tvorbu. Pod jejím vedením získal několik ocenění na prestižních zahraničních soutěžích. V sezóně 2021/22 spolupracovala s Pražským filharmonickým sborem.
Alena Hron zakončila v červnu 2024 své druhé magisterské studium na prestižní Zürcher Hochschule der Künste ve třídě Christopha-Mathiase Muellera a Johannese Schlaefliho. V rámci studia dirigovala orchestry v Kostnici, Amiens, Göttingen, Norimberku, Magdeburku nebo Soluni. Je absolventkou dirigování na Pražské konzervatoři (Miriam Němcová, Hynek Farkač, Miroslav Košler) a na Akademii múzických umění v Praze (Tomáš Koutník, Leoš Svárovský, Zbyněk Müller). Rok strávila na Norges musikkhøgskolev Oslu (Ole Kristian Ruud, Sigmund Thorp).
Účastnila se také dirigentských masterclass pod vedením Vasilije Petrenka, Christiana Ehwalda, Stefana Parkmana či GretyPedersen.
Alena hraje na housle, klavír a zpívá, s čímž představuje svou autorskou tvorbu.